چگونه سئوي سايت خود را بهبود بخشيم ؟

توضيج پاره اي از نكات ديجيتالي روز دنيا

چگونه سئوي سايت خود را بهبود بخشيم ؟

بهبود سئو سايت يك روش بازاريابي ديجيتال است.محتواي خوب، استفاده از كلمات كليدي، فعاليت در شبكه هاي اجتماعي موجب بهبود سئو سايت مي شود.



يكي از روش هاي بازاريابي ديجيتال، بهره گيري از سئو يا بهينه سازي سايت مي باشد. با كمك بهبود سئو سايت مي توانيد رتبه سايت خود را در گوگل افزايش دهيد؛ به اين ترتيب بازديد از سايت شما افزايش پيدا مي كند و در موتورهاي جست و جو نظير گوگل معروف خواهيد شد. سئو كردن سايت بسيار گسترده است و تنها محدود به كار داخل سايت نمي باشد و به فعاليت هاي كه در بيرون از سايت و در محيط وب انجام مي پذيرد، نيز مربوط مي باشد.
كاربران در بهبود سئو سايت، نقش قابل توجهي دارند؛ زماني كه يك كاربر از سايتي مثل فيليمو راضي باشد، براي مدت زمان زيادي در آن مي ماند و همچنين دوباره نيز به همان سايت بر خواهد گشت. افزايش رتبه سايت نقش اساسي در معرفي يك برند داراست. به دليل اهميت زياد و تاثيرگذار سئو، در اين مقاله ما بر آن شديم تا با آموزش سئوي سايت به شما دوستان عزيز، بتوانيد برند خود را از طريق دنياي مجازي به ديگران معرفي نماييد. در ادامه تعدادي از روش هايي كه براي سئو كردن سايت مورد استفاده قرار مي گيرد، بيان شده است.
تمركز بر روي كلمات كليدي براي بهبود سئو سايت

يكي از راههايي كه موجب راهنمايي كاربران به سايت شما مي شود، استفاده از كلمات كليدي خوب و متناسب با محتواي سايت است. جالب است بدانيد كه مديران سايت طرفداري اولين و مهم ترين قدم براي موفقيت سايت خود را انتخاب كلمات كليدي منسب مي دانند. بعد از انتخاب كلمات كليدي مناسب، بايد بر روي آنها تمركز نماييد و متني مناسب كه در آن از اين كلمات استفاده شده است، بنويسيد و در سايت خود آپلود نماييد. اين كار سبب مي شود كاربران تمايل بيشتري براي سر زدن به سايت شما داشته باشند.



خريد بك لينك

بك لينك به پيوندي گفته مي شود كه از سايتي به سايت ديگر زده مي شود. خريد بك لينك در گذشته بسيار موسوم بود و سايت هايي كه از رتبه بهتر سئو برخوردار بودند، به سايت هاي ديگر يك لينك مي فروختند. بايد توجه دشات كه اين اصل تاثير بسيار خوبي در سئو سايت دارد اما هم اكنون گوگل اين كار را برخلاف سياست هاي خود دانسته است و به عنوان يك تخلف براي سايت شناسايي مي كند. استفاده از بك لينك بايد به صورت كاملا طبيعي انجام گيرد كه توسط گوگل به عنوان لينك بد شناسايي نشود. لينك شدن سايت شما در تمام صفحات سايت مقابل، فقط لينك كردن صفحه اصلي سايت، لينك شدن سايت شما در سايت غير مربوط و ... از عواملي است كه بك لينك را به عنوان لينك بد شناسايي مي كند و سبب مي شود كه گوگل به سايت شما نمره ي منفي بدهد. بنابراين اگر دوست داريد كه براي بهبود سئو سايت خود حتما بك لينك خريداري نماييد، حتما نكات لازم را در نظر بگيريد.
بهبود سئو سايت با رپورتاژ آگهي

رپورتاژ آگهي نوعي متن است كه به منظور بيان فعاليت هاي سايت شما، اهداف و محصولات آن توسط شما يا شخص ديگري نوشته مي شود و در سايتي معتبر با رتبه بالا آپلود مي گردد. اين متن در واقع تبليغي براي فعاليت و سايت شما مي باشد و به گونه اي نوشته مي شود كه تبليغي بودن آن مشخص نباشد. از طريق لينك هايي كه درون متن قرار داده مي شود، سايت و برند شما تبليغ خواهد شد. صاحب سايت نيز هزينه اي را براي قرار دادن اين متن تبليغاتي درون سايت خود، از شما خواهد گرفت. اين نوع آگهي ها را مي توانيد در سايت ايسنا مشاهده فرماييد .رپورتاژ آگهي در سايت هاي خوب و معتبر، موجب افزايش چشمگير سئوي سايت شما خواهد شد؛ اگر سايتي كه رپورتاژ در آن قرار مي گيرد، هم موضوع سايت شما باشد، اين تاثير چند برابر خواهد شد. البته اين موضوع را در نظر بگيريد كه سايتي كه انتخاب مي نماييد، بايد داراي ويژگي هاي قابل قبولي از نظر سئو باشد، چون انتخاب سايت نامناسب نه تنها موجب از دست رفتن سرمايه مي گردد، بلكه اعتبار سايت شما را نيز زير سوال خواهد برد.



استفاده از تصاوير و فيلم براي بهبود سئو سايت

امروزه فضاي مجازي به سمت ويژوال حركت مي كند؛ استفاده از تصاوير خوب و متناسب باعث جذب مخاطبان بيشتري خواهد شد. اگر به سايت هايي نظير اينستاگرام نگاه كنيد، متوجه خواهيد شد كه چگونه از تصاوير براي جذب هرچه بيشتر مخاطبان و در نتيجه كسب درآمد بيشتر استفاده مي نمايند. استفاده از فيلم نيز از اين قضيه مستثني نمي باشد. در جايي كه تصاوير نتوانند مقصود شما را بيان كنند، مي توانيد از فيلم بهره بگيريد. اين اصل به درستي بايد در ساخت سايت فروشگاهي استفاده شود زيرا كاربر شما با ديدن يك فيلم مناسب از محصول مي تواند آنرا راحت تر خريداري كند. مي تواند در  استفاده از فيلم سبب مي شود اطلاعات زيادي در مدت زمان اندكي به مخاطب منتقل گردد و در نتيجه باعث جذب مخاطبان به سايت شما گردد.

بهينه سازي محتوا براي بهبود سئو سايت

يكي از تاثيرگذارترين موارد براي بهبود سئو سايت، استفاده از محتواي بهينه سازي شده است. اين محتوا نبايد تكراري باشد و از ديگر سايت ها كپي شده باشد. همچنين بايد در آن از كلمات كليدي بهره برد. حداقل تعداد كلمه براي يك متن، 300 كلمه است و در صورتي كه كمتر از اين تعداد باشد، توسط موتورهاي جست و جو بررسي نخواهد شد. گوگل به متني كه كمتر از 1000 كاراكتر داشته باشد، اهميت چنداني نخواهد داد.
تبليغات در گوگل

تبليغات در گوگل يا گوگل ادوردز نيز يكي از راه هاي كوتاه مدت براي بهبود سئو سايت است. با اين روش مي توانيد در مدت زمان كوتاهي به صفحه اول گوگل بياييد، اين نوع از تبليغ در سايتي مانند ديوار مورد استفاده قرار گرفت و به خوبي نيز نتيجه بخش بود اما تا زماني اين روند ادامه دارد كه هزينه هر كليك را پرداخت نماييد.

ريسپانسيو بودن سايت

يكي از موارد ديگري كه گوگل براي سئو به آن اهميت مي دهد، ريسپانسيو بودن سايت است؛ به اين معنا كه سايت شما در تلفن همراه و تبلت به راحتي باز شود و صفحات آن دچار بهم ريختگي نشود. اين موضوع نه تنها باعث افزايش رتبه سايت شما در گوگل خواهد شد، بلكه كاربران نيز به آساني از سايت شما در تلفن همراه خود استفاده مي كنند و باعث رضايت آنان مي گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.