مرسدس Vision AVTR رونمايي شد؛ خودرويي از آينده!

توضيج پاره اي از نكات ديجيتالي روز دنيا

مرسدس Vision AVTR رونمايي شد؛ خودرويي از آينده!

مرسدس Vision AVTR در معرض ديد عموم قرار گرفت. اين خودروي مفهومي كه با الهام از فيلم آواتار طراحي شده، بردي برابر با 700 كيلومتر دارد.


دايملر در نمايشگاه CES 2020 تصميم گرفت از يك خودروي فضايي رونمايي كند. مرسدس Vision AVTR يك خودروي مفهومي بوده كه با الهام از فيلم پرطرفدار آواتار توسعه پيدا كرده است. اين محصول طراحي خودروهاي آينده را به نمايش مي گذارد. اين خودرو نشان دهنده ارتباط ميان انسان، ماشين و طبيعت است.

اين خودرو از طراحي و ويژگي هاي متفاوتي در مقايسه با خودروهاي كنوني بهره مي برد. در كابين از كنترلرهاي سنتي استفاده نشده، بلكه اين سازنده آلماني امكاني را براي راننده فراهم كرده كه دست خود را روي كنسول مركزي قرار دهد و آن را كنترل كند.

براي صندلي هاي آن از چرم گياهي استفاده شده كه به صورت اختصاصي با استفاده از مواد بازيافتي توليد شده است. براي كف آن نيز شاهد استفاده از چوب موجود در كشور اندونزي هستيم. روي بدنه مرسدس Vision AVTR شاهد حضور 33 فلاپ با چند كاربرد هستيم كه در هنگام حركت، آن را شبيه سازي مي كنند. اين فلاپ ها باعث بهبود آيروديناميك اين خودروي مفهومي نيز مي شوند.

مرسدس بنز براي اين خودرو باتري 110 كيلووات ساعتي در نظر گرفته كه بر اساس گرافين با سلول طبيعي ساخته شده است. اين باتري فاقد مواد نادر، سمي و گران قيمت است؛ بنابراين بايد گفت با يك باتري كاملا قابل بازيافت روبه‌رو هستيم. اين باتري در مدت زمان 15 دقيقه شارژ شده و مي توان توسط آن مسافتي برابر با 700 كيلومتر را طي كرد. براي هر يك از چرخ ها يك موتور در نظر گرفته شده كه در مجموع قدرتي برابر با 470 اسب بخار توليد مي كنند.

منبع : https://www.carscoops.com/2020/01/mercedes-benz-vision-avtr-brings-man-machine-and-nature-together-as-one/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.