بازاريابي محتوا و ارتباط آن با سئو

توضيج پاره اي از نكات ديجيتالي روز دنيا

بازاريابي محتوا و ارتباط آن با سئو

بازاريابي محتوا چيست؟ بازاريابي محتوا را مي توان يكي از تكنيك هاي مدرن بازاريابي در سطح اينترنت به حساب آورد.

عمر اين نوع بازاريابي بسيار بيشتر از عمر اينترنت مي باشد و از زمان انسان هاي غار نشين آغاز شده است و با پيشرفت انسان به رشد و تكامل رسيده است.
بازاريابي محتوا با توجه به فضايي كه در آن منتشر مي شود متفاوت است اما همه تكنيك هاي بازاريابي محتوا يك نقطه مشترك دارند كه كيفيت محتوا مي باشد.
بازاريابي محتوايي يك استراتژيك براي بازاريابي محسوب مي شود كه روي توليد و توزيع محتوا تمركز دارد كه مي تواند يك مخاطب را هذف قرار داده و جذب خود كند . در مرحله بعد فرايندي نياز است كه فرد جذب و حفظ شده را با بكار گيري راهكاري هاي به يك مشتري تبديل كنيم.

بازاريابي محتوا
به زبان ساده مي توانيم بازاريابي محتوايي را همان هنر ارتباط با مشتري بلقوه محسوب كنيم. شما به واسطه اين روش مشتريان خود را آموزش مي دهيد و در اين ميان محصولات و خدمات خود را به آن ها معرفي ميكنيد و در نهايت آن ها را به يك مشتري دائمي براي محصولات خود تبديل ميكنيد.
شما با اشتراك گذاري مطالب مهم و كاربري كه مرتبط با نياز كاربران تان است سرعت تبديل شدن يك كاربر به يك مشتري وفادار را افزايش مي دهيد . سايتي همچون مديسه با استفاده از كانتنت ماركتينگ توانست به موفقيت برسد.
بازاريابي محتوا پيش تر از اين توسط بزرگ ترين كمپاني ها در سطح جهان انجام شده و نيز در حال انجام مي باشد كه اين خود نيز نشانگر اهميت بالاي بازاريابي محتوايي است .

بازاريابي محتوا بدون محتواي با كيفيت امكان پذير نمي باشد.

مهم نيست كه از چه طريقي اقدام به بازاريابي مي كنيد اما در هر صورت توليد محتوا بازاريابي دروني كسب و كار و سازمان شمارا تشكيل مي دهد. همواره بايد برروي كيفيت محتواي توليدي خود توجه ويژه اي داشته باشيد تا از اين طريق بتوانيد رضايت مشتريان خود را جلب كنيد . تا زماني كه محتواي شما كيفيت مناسب را نداشته باشند كاربران از مطالعه محتواي توليدي شما ناراضي خواهند بود.

اهداف بازاريابي محتوايي

افزايش آگاهي در مورد محصولات: علاوه بر تمركز برروي برند سازي و افزايش شهرت تجاري خود نياز است كه همواره محصولات خود را براي عموم معرفي كنيد . اين هدف در طراحي فروشگاه اختصاصي شديدا بايد مورد توجه قرار بگيرد تا شما بتوانيد به فروش بالايي برسيد. در هنگام معرفي محصولات خود نياز است در مورد آنها توضيح هات تكميلي به همراه ويژگي هاي محصول را بيان كنيد تا بتوانيد از اين طريق مشتري را جذب محصول خود كنيد.

افزايش آگاهي نسبت به برند شما: هر كسب و كاري كه آغاز به كار مي كند از همان ابتداي آغاز به كار بايد به فكر معرفي خود به ديگران باشد. نام برند خود را همواره بايد به گوش مخاطبان خود برساند كه برندينگ ناميده مي شود .

ايجاد وفاداري: كيفيت محتواي توليدي شما هرچقدر بالا باشد و براي مخاطب مفيد واقع گردد وفاداري او نسب به شما بيشتر خواهد بود. همواره بايد توجه خاصي به اين موضوع داشته باشيد تا بتوانيد روابط موثر و قوي با مخاطبان خود داشته باشيد. آناليز محتوا به شما كمك خواهد كرد تا كيفيت محتواي خود را مورد سنجش قرار دهيد تا از اين طريق بر روي كيفيت محتواي خود تسط كافي داشته باشيد.

افزايش فروش: قطعا بايد بازاريابي محتوايي يك ثمره اي داشته باشد . تمامي كسب و كار ها در دنيا تمركز خود را برروي فروش محصولاتشان قرار داده اند. از اين رو به سراغ توليد محتوا مي روند تا از اين طريق مخاطبان خود را هدف قرار داده و آنها را به يك مشتري براي خود تبديل كنند. ديوار و يا شيپور را ميتوان موفق ترين سايت هاي داخلي براي رغايت اين مسئله دانست. بازاريابي محتوايي به صورت مستقيم و غير مستقيم بر روي فروش شما تاثيرخواهد داشت پس توجه كافي نسبت به كيفيت محتواي توليدي خود داشته باشيد.

ارتباط سئو و بازاريابي محتوا

برخي از متخصصين بر اين باور هستند كه سئو و بازاريابي محتوا دو امر مجزا از يك ديگر هستند . اما هر دو اين ها دو زوج مناسب و ايده آل براي موفقيت هر كسب و كاري در اينترنت محسوب مي شوند . در حقيقت سئو بدون محتواي با كيفيت و محتواي با كيفيت بدون سئو هيچ گونه معنا و مفهومي ندارند . توليد محتوا يك نقش قابل توجه در موفقيت شما در سئو خواهد داشت . بازاريابي محتوايي نيز مي تواند علاوه بر جذب مخاطب و بازديدكننده براي سايت شما ، تاثير مثبتي نيز در فروش شما داشته باشد .

سئو و بازاريابي محتوا
تصور كنيد يك محتواي با كيفيت و اختصاصي توليد كرده ايد ، اما هيچ كدام يك از فاكتورهاي سئو و بهينه سازي را در اين مقاله رعايت نكرده ايد . يا تصور كنيد يك وب سايت با جايگاه هاي بسيار مناسب در نتايج گوگل داريد و سئو و بهينه سازي سايت برروي آن پياده شد است ولي هيچ گونه توليد محتوايي ندارد . آيا ممكن است ؟

تكنيك هاي بازاريابي محتوا
خيلي از افراد سوال دارند كه چگونه بازاريابي محتوا كنيم ؟ پاسخ اين سوال بسيار ساده است . با توليد و انتشار محتواي با كيفيت ، اختصاصي و غني كه نياز هاي يك كاربر را برطرف ساخته به طور كلي اگر براي كاربر خود فعاليت كنيد رتبه هاي بالا نيز در پي آن به شما مي رسد اين اصل را مي توان در سنجش به خوبي مشاهده نمود و به تمامي سوالاتي كه در ذهن كاربر مي باشد پاسخ دهد.

۱- بازاريابي محتوا با استفاده از وبلاگ نويسي
يكي از محبوب ترين شيوه هاي بازاريابي محتوا را مي توان وبلاگ نويسي بيان كرد. در چند سال گذشته تمامي فروشگاه هاي اينترنتي ، شركت هاي صنعتي، شركت هاي ارائه دهنده خدمات هاست، شركت هاي طراحي سايت و ….. از اين شيوه به خوبي استفاده كرده اند . وبلاگ ايراني طرح نيز نمونه اي قدرتمند و حرفه اي از وبلاگ ها مي باشد كه از تكنيك بازاريابي محتوايي براي جذب مخاطب و افزايش فروش خود بهرمند مي باشد .

۲- معرفي تخصصي محصولات و خدمات
به صورت معمول صفحات ارائه محصولات به عنوان صفحات لنديگ در تبليغات به كار برده مي شوند . از اين رو شما مي توانيد با توليد محتواي با كيفيت در اين صفحات و معرفي بهتر مزايا و معايب اين محصول به كاربر شانس خود را براي جذب مشتري و افزايش اعتماد مشتري نسبت به محصول افزايش دهيد .
در يك فروشگاه اينترنتي همچون ديدستان جلب اعتماد مشتري به معناي افزايش فروش است و توليد محتوا يكي از ارزان ترين و راحت ترين راه ها براي جلب اعتماد مشتريان مي باشد.

۳-بازاريابي محتوايي با استفاده از تكنيك | چطور | و |چگونه |
چطور و چگونه دو كلمه اي هستند كه به صورت دائمي در ذهن هر شخص قرار دارد و هميشه در ابتداي هر سوال اشخاص قرار دارد . اين دو كلمه به صورت دائمي مي توانند بعد از خود كلمات ديگري را داشته باشند كه در نهايت به يك سوال در ذهن افرار نقش يابد.
تكنيك پاسخ به سولات يكي از تكنيك هاي قديمي براي جذب افراد مي باشد. شما هر چقدر به سوالات بيشتري پاسخ دهيد مخاطبان بيشتري را جذب خود خواهيد كرد.

نكاتي در توليد محتواي مناسب
انتخاب كلمه كليدي مناسب در توليد محتوا
انتخاب كلمه كليدي مناسب در هنگام توليد محتوا همواره يكي از دغدغه هاي اصلي نويسندگان مطالب مي باشد . همچنين انتخاب كلمه كليدي يكي از اصلي ترين و مهم ترين موارد مي باشد كه بايد در هنگام توليد محتوا به آن توجه داشته باشيم . انتخاب كلمه كليدي مناسب مي تواند راه موفقيت را كوتاه تر كند سايت ايسنا مهم ترين اصل موفقيت خود را انتخاب كلمه كليدي مناسب مي داند .همواره ليستي از كلمات كليدي مرتبط با كسب و كار خود را تهيه كنيد و ازآن ها در تيتر اصلي و در تيتر هاي داخلي استفاده كنيد.

توليد محتواي داراي مخاطب زياد
هميشه سعي داشته باشيد موضوعاتي را انتخاب كنيد كه داراي جذابيت براي مخاطبين باشند و در نهايت محتواي خود را براي آن موضوع توليد كنيد. محتواي جذاب داراي مخاطبين زيادي خواهند بود و از اين طريق مي توانيد اقدام به جذب ترافيك براي وب سايت خود كنيد.

طول محتواي توليد شده
يكي از فاكتورهاي سئو طول محتوا مي باشد . طول محتواي با كيفيت همواره بايد بيش از ۳۰۰ كلمه باشد . صفحات اينترنتي كه داراي محتوايي كمتر از اين مقدار مي باشند ارزش و اعتباري براي موتور جستجوي گوگل نخواهند داشت . در طراحي وب سايت رعايت اين اصل بسيار مهم است چون بعضي اوقات متن خبر ها كوتاه است و شما بايد آن را به حداقل تعداد كلمات مجاز برسانيد چرا كه اين صفحات اطلاعات كمي را به مخاطبين منتقل مي كنند و گوگل هميشه سعي بر اين دارد كه مخاطبين به اطلاعات مفيد و تكميلي دسترسي داشته باشند.

كيفيت محتواي توليدي
عدم استفاده از مطالب كپي يكي از اصلي ترين موارد براي جلب نظر مخاطبان مي باشد و همچنين در سئو سايت تاثير مثبتي دارد . همواره در تلاش باشيد تا ايده هاي جديد و جذاب براي توليد محتوا داشته باشيد . پيشنهاد ما استفاده از موضوعات و مواردي مي باشد كه در كسب و كار شما و در هنگام ارتباط با مشتريانتان تجربه مي كنيد استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.